20 år av höga förväntningar av denna dag.....

Fredagsmys......vem kom på det för 20 år sen?
 
Det är (för många iaf) veckans sista arbetsdag och då ska det mysas som bara den....
 
Förväntningarna är höga....alla ska mysa ner sig i soffan och hela i familjen ska tycka att det är sååå himla mysigt att bara umgås, vara vänliga mot varandra och äta en väldans massa snacks ;)
Alla i familjen är helt eniga om vilket program eller film som ska ses och ingen säger emot nån annan;)
 
Sen så ska de vuxna också "mysa" extra mycket med varandra också.....passionerat sex såklart helst i flera timmar...
 
Fast jag tror inte att verkligheten ser ut så.....inte alls så rosarött som "Fredagsmyset" framställs som.
 
I verkligheten ser det ut ungefär såhär (tror jag):
 
Både barn och vuxna är otroligt trötta efter en veckas arbete/skola.
Att komma överens om vilket program/film som ska ses kan ta upp till en timme...den som inte får sin vilja igenom är sur hela kvällen och fräser åt sina syskon när denne blir tilltalad.
Vilket i sin tur leder till att resten av familjen blir irriterad på den stackars kraken som är skitsur....vi ska ju faktiskt "mysa" nu;)
 
Soffan är full med chipssmulor och nån spiller ut sitt läskglas över tv-kontrollen.
Någon av barnen anser sig ha fått mindre chips än sitt syskon...vilket resulterar i ett storbråk över några små potatisbitar.
 
Det passionerade sexet blir "bara" en snabbis i tvättstugan;)
 
Innan klockan är 22:00 sover minst en av de vuxna i soffan och barnen "är inte alls trötta" ;)
 
 
Så mina vänner....det är därför jag "vågar vägra fredagsmys";)
 
Ha en fin kväll allesammans och jag hoppas att ni får en mysig sådan ;)
 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0