Hur vill du att det ska vara....?

Det har nog inte undgått någon att det är valår i år.
Det ploppar upp en massa förståsigpåare och icke pålästa människor som är väldigt diskussionsvilliga ang olika politiska ställningstaganden. 

Ett parti som ofta kommer upp till diskussion är SD ..... 
En del tycker att det är hur bra som helst framförallt för att de vill ha in mindre invandrare i Sverige....för att de "tar" våra jobb etc.etc
Jag personligen kan inte förstå hur man kan tänka så...
KAN vi hjälpa så SKA vi hjälpa anser jag. 
KAN vi däremot inte .....ja då blir det en helt annan sak. 

Ja jag vet att vi har svenska medborgare som är hemlösa i Sverige....att vi har svenska ungdomar som inte får jobb.....att det finns svenska medborgare som blir nekade hjälp från vår välfärd.....att vi har svenska medborgare som hamnar i den "icke värdiga" fas 3. 
Tro för guds skull att jag inte tycker att det är helt åt helsicke! 
MEN det betyder inte att vi inte ska hjälpa flyktingar om vi har möjlighet till det. 

Det jag skulle vilja att varje röstberättigad medborgare tänker på innan ni går till vallokalerna det är: 
Läs på om det parti som just du tycker verkar tilltala dig och framförallt.....Ställ dig själv frågan : Hur vill jag att min framtid ska se ut? 

Ha en fin kväll alla fina människor <3



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0