Alla tycker olika....är det ok för dig?

Alla människor har rätt till att tycka olika...
I vårt land så har vi något som heter yttrandefrihet...vilket innebär att varje individ har rätt till sitt eget tyckande i olika frågor. 
 
Det är något som jag tror att de flesta av oss tycker är något som är positivt.
Men allt för ofta så möts man av att de flesta tycker att ett eget individuellt tyckande är positivt OM de tycker lika som den andra personen..
 
Om de på något vis avviker i framförallt politiska frågor eller känsliga ämnen som invandring eller homosexualitet...så då går de flesta i taket om de inte är av samma åsikt och ska på något vis försöka "omvända" personen som inte tycker likadant......
 
Jag personligen tycker att alla människor har rätten till att älska precis vem de vill...oavsett kön. Jag tror att man blir förälskad i en person inte ett kön....jag tycker att personer som har det svårt i sitt hemland ska kunna komma till vårt land och känna sig välkomna.
Det hade jag velat kunna göra om mitt land var ett krigshärjat land t.ex....
 
Alla tycker inte som jag....men jag tycker inte att alla människor som inte tycker som jag är idioter för det.
Så länge det inte handlar om hets mot folkgrupp t.ex eller trakasserier....för det är brottsligt enligt Yttrandefrihetslagen.
 
Religioner är ju ett annat känsligt ämne....."du skall inga andra gudar hava  jämte mig"
Finns det bara en "gud" eller är det olika.....för om det är samma så skulle det ju bara finnas en religion...vilket i sig skulle innebära mindre antal krig i världen....för i den frågan så verkar det inte var ok att tycka olika...
 
Så vad säger ni? Är det ok för just dig...att alla tycker olika?
Är det ok för dig att jag tror på ett liv efter döden...att jag tror på att vi kan kommunicera med andevärlden.
Att jag tror vi kan lita på vår intuition för att ta rätt beslut i livet....att det finns en mening i allt som sker.
Att jag tror på att allt på något vis är förutbestämt redan när vi föds.
Att jag tror på att alla möten vi har i detta liv har en betydelse..
Att jag tror på att personer som vi har runt omkring oss i detta liv har vi på något vis haft en relation till i tidigare liv..
 
Är det ok för dig att jag tror på allt detta...eller vill du "omvända" mig till att tro på det du gör eller att jag ska tycka som dig i olika frågor?
 
Här kommer en eftertanksam låt av Kapten Röd:)
Kram på er<3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0