Brist på stödfamiljer.....

Det råder brist på stödfamiljer i vår kommun...otroligt tragiskt kan jag tycka.

Det finns säkert hur många familjer som helst i kommunen som skulle kunna vara stödfamiljer....jag/vi skulle kunna vara det.

Tanken har funnits länge hos mig att om vi inte hade haft så många barn jag och min man så skulle vi helt klart ha kunnat ta emot ett barn eller två som familjehem eller som stödfamilj...men det ska ju finnas plats för dem också.

Vi har inte den storleken på huset så att vi skulle kunna ta emot något på det viset.
Inte ens när vi flyttar så kommer vi att ha ett rum "över" så att säga...men stödfamilj skulle jag fortfarande kunna tänka mig att bli...eller VI skulle kunna tänka oss det:)

Det brukar ju handla om en helg i månaden ungefär...då skulle vi ju kunna ta en helg när vi inte har de andra barnen hemma. Men som sagt var det är bara en tanke....långt till handling;)

Jag menar.... kan man hjälpa en familj på ett så enkelt sätt som att avlasta en helg i månaden så tycker jag att man ska göra det om man känner att man vill:)


Näpp nu ska jag försöka lägga ut min havererade Fååård på blocket och ett par splitternya vinterdäck...

Men först en liten melodi som är sååå fantastiskt bra tycker jag:)
Jag röstade på denna i lördags men inte vann de inte...utan det gjorde flickidolen Eric Saade( inför åldergräns på handhavande av mobiler)!!

Lyssna och njut gott folk:))

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0