Ordens innebörd......

För mig så har ord en innebörd.
Nu tänker ni allihop att det har det ju för alla....
Men så är det faktiskt inte......
Hur många gånger har man hört folk säga..." Har du klippt dig? Vad fint det blev." Fast man märker att de inte tycker det...eller ännu värre att de har sagt något annat innan.

Det finns ju en massa liknande situationer som gäller klädsel, make up eller vikt.

Jag skulle aldrig säga att någon blev fin i håret t.ex om jag inte tyckte det.... Jag skulle heller aldrig tala om att jag tyckte det var fult....man kan uttrycka sig på många sätt utan för den skull vara oförskämd eller dum.

Sen så tycker jag inte heller om att folk kommenterar hur den el. den ser ut...kanske det beror på att jag har varit överviktig större delen av mitt liv...jag vet inte.

Kommentarer som " Men herregud kolla vad hon har på sig! Huur kan hon klä sig sådär när hon ser ut som hon gör?(viktmässigt)"
Ska tillägga att jag aldrig har hört någon säga så om eller till mig.....utan att jag hört personer säga så om andra...

Jag får rent ut sagt gåshud av sånt!!

En annan sak som jag tycker är oförskämt eller fult...det är när folk frågar:" Hej, hur är det med dig då?"
Så svarar man t.ex: " Nja, det är inte så bra för jag har varit sjuk i flera veckor"
Så får man till svar:" Ja men det var ju roligt att höra".....

Varför ens fråga om man inte ens lyssnar på vad personen i fråga har att säga???

Förlåt...är ett ord som missbrukas också tycker jag. Säger man det för mycket och för ofta om man har betett sig fel...så tappar de helt innebörd.

Man kan inte "ta tillbaka" sitt dåliga beteende med ett simpelt Förlåt gång på gång...gör något åt ditt beteende i stället.
Kan du inte göra det själv så be om hjälp...

Att be om hjälp vid såna situationer är att vara stark tycker jag....men tyvärr så gör inte dessa personer det utan de anser att det inte är något fel alls på dem...utan det är "alla andra" som gör att dessa obehagliga situationer uppstår.
När det i själva verket är de själva som inte kan tygla sin ilska, svartsjuka eller kontrollbehov....

Ja ja...jag tror nog att ni fattar vad jag är ute efter...
Säg inget som ni inte menar...innerst inne.

Denna låt som ni ska få lyssna på symboliserar åtminstone "förlåt-delen"

Ha en fin kväll...det ska jag ha:)
Kram








Kommentarer
Postat av: Mona

Varför är det så, att man får säga till andra: -Vad MAGER du har blivit? Och man får inte säga till någon: Vad RUND du har blivit? Det är lika jobbigt för den som är smal att få höra det. Det har jag hört av de som inte kan gå upp i vikt.

Säger du ALLTID ärligt vad du menar?? I så fall är du unik.

Bra funderingar.:)

Ha de bäst.

2011-04-20 @ 08:21:47
URL: http://monae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0