3 års trots och 6 års känslighet....

Signe är i trosten nu...den berömda 3 års trotsen :p
Ja så då förstår ni hur hennes humör är.....

När jag säger åt henne att sluta med de dumheter hon har för sig för stunden så bara flinar hon och säger..
" Nej,det vill jag inte" Då är hon billig kan jag lova;)

Men samtidigt så är det lite roligt också för ibland så kan det bli jätte tokigt det som hon säger.....och som tur är så är det övergående:)

Alicia däremot är inne i en väldigt känslig period...blir väldigt förnärmad om jag säger något som inte passar henne.

Om barnen t.ex har lekt med lego och vi säger åt dem att plocka ihop det och lägga det i den stora tygväskan som de har det i...så blir hon ledsen och sur och kan säga...." Men varför måste ALLTID jag städa?"

Fastän alla är med och städar...så ser hon bara att HON får göra allt...hela tiden ;)

Det är ju som tur är också övergående;)

Tror jag kommer att längta tillbaks till denna tid när vi har alla i tonåren....
Tänk er in i detta...en kille på 17 år, en kille på 16 år, en tjej på 15 år och en tjej på 13 år.....;)

Så ser delar av vår familj ut om några år;)

Nej nu ska jag umgås med min underbara man...ha en trevlig kväll allihop:)

Men först en truddelutt....lyssna och njut till en av mina absoluta favoriter av Metallica:)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0