I valet och kvalet......

Blir lite förundrad över hur hätska människor kan bli i valtider och framförallt ju närmare valet man kommer....

Alla har väl lika rätt till sina val och ställningstaganden eller???

Har sett på fb att en del ska plocka bort sina vänner på sin "vännerlista" om de inte röstar som de tycker att man ska rösta....hur snett är inte det då??

Jag menar vi lever ju i ett demokratiskt land och då ska ju ALLA kunna göra sin röst hörd utan att en del ska titta snett på andra som inte har samma inställning som de har...

 

Vi ska vara glada över att vi har den här rätten att tycka till...sen om det blir som de olika partierna utlovar att det ska bli...det kan ingen veta i förväg.

Bland det värsta jag vet är när pessimister sätter igång i diskussionerna och säger t.ex: 

" De bara lovar och lovar men de kommer aldrig att kunna hålla det"

 

Hur vet de att det blir så?

Det kan de inte veta ....

För mig så är detta med val en självklar rättighet som vi har i Sverige...och skulle aldrig falla mig in i att INTE gå och rösta.

Valet av parti för mig är också solklart...jag är och har alltid varit och kommer förmodligen alltid att vara en vanlig j-vla arbetare...så för mig finns det bara ett alternativ.

 

Hoppas nu att ni alla går och röstar på söndag om ni inte redan har gjort det...för soffliggare ger inga röster.

 

En liten truddelutt ska jag naturligtvis också bjuda på.....lite passande låt titel men en av mina absoluta favoriter:)

Over and out...kram

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Så sant det du skriver :) och det här med att plocka bort vänner för att dom inte väljer samma parti är ju så barnsligt, bättre att försöka argumentera för sin sak och kanske få de som har en annan åsikt att tänka om. Men har man inte samma åsikt så är ju inte det vänskapen bygger på. Precis som du är jag med en helt vanlig j-a arbetare ;D Kramen!

2010-09-18 @ 09:36:26
URL: http://fruc.blogspot.com/
Postat av: Alexandra

Tänker absolut rösta och blir lite besviken på de som inte gör det. Känner tyvärr alldeles för många som struntar i det. Röstar man inte, har man ingen rätt att gnälla heller. ;)

2010-09-18 @ 10:28:52
URL: http://dreamersmind.blogg.se/
Postat av: Mona

Jag ser att du länkat till mig 2 gånger i din blogg. Du måste tycka att jag har en bra blogg, fniss.

Ha de bäst

2010-09-21 @ 21:29:12
URL: http://monae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0