Moderskänslor?!?

I förra veckan så var jag med om en riktigt skrämmande känsla som jag inte trodde att man kunde ha;)

Jag var inne på ett kontor och städade när en av de som jobbar där i vanliga fall kommer in på avdelningen med en nyfödd liten tjej.

Så börjar denna lilla söta varelse att gråta...förmodligen hungrig.

Om jag ska beskriva känslan som infann sig då är det ungefär som när man ammar sitt eget barn...livmodern "drog" i hop sig precis som den gör då...och jag fick en sån otrolig lust att bara gå och plocka upp den lilla från vagnen och få henne att sluta gråta.

Då tittar kvinnan på mig som jag var inne och städade hos och sa" Jag klarar inte av att barn gråter...det har jag väldigt svårt för.

" Missförstå mig inte nu, sa hon. Jag vill bara gå dit och ta hand om henne och få henne lugn"

 

Jag måste ha tittat väldigt frågande på henne eftersom hon ursäktade sig så. 

Då frågade jag henne" Får du också ont i magen som om att livmodern drar ihop sig?"

" Ja det får jag, svarade hon och log;)


 

Känner alla kvinnor så?

Jag har då aldrig upplevt det så starkt tidigare förutom med mina egna barn såklart;)

 

 

Nu ska jag packa ihop barnens kläder som de ska ha med sig...sen så bär det av till stan.

En liten truddelutt först bara...denna låt är helt genialisk tycker jag...Jag bara älskar denna artist:)

Kramen till er.....


Kommentarer
Postat av: Mona

Det har jag aldrig varit med om.

Ha en fin dag.

2010-10-26 @ 08:27:28
URL: http://monae.blogg.se/
Postat av: Linda-li

Min livmoder drar då inte i hop sig för att ett barn gråter, däremot så känner jag mig glad att jag gjort bort småbarnstiden;) Nu ska jag samla nya krafter i ett antal år om det skulle vara så att jag får några barnbarn någon gång=)

Så svaret på din fråga är; NEJ, alla kvinnor känner inte så, bara ett fåtal skulle jag tro isf;)

2010-10-28 @ 10:56:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0