70talist...javisst:)

Ibland så tror jag att förra decenniets bästa årtionde var 70-talet:) Ja även 80 talet såklart...för då var vi ju också fortfarande barn:)

 

Mest för att de bästa barnprogrammen sändes då bla. De barnprogrammen går hem även idag...jag tror inte att några andra årtionden har haft en sån genomslagskraft när det gäller det som var "barninriktat".

Det ska väl i så fall vara Pippi Långstrump då...som kom långt tidigare.

Mina barn har då alltid uppskattat de barnprogram som var då...både de stora och de små.

Vi kan ju ta några exempel: Fem Myror, Trazan Apansson och alla Astrid Lindgrens filmer...plus en massa andra. Jag ska nu försöka få tag på filmerna om Katitzi...få se om även de går hem:)

 

Just nu så lyssnar de järnet på Mora Träsk...som även jag lyssnade på och även mina stora barn:)

Christoffers favorit var Kaviar...han sa alltid" Mamma jag vill höra Kajjaa"

Sötproppen:))

Nu så lyssnar de små på den och tycker att det är en bra "Rocklåt"...

Jag älskade originalversionen av samma låt när jag var liten ...så jag tänkte bjuda på båda idag:)

Ha en trevlig kväll allihop...det ska jag ha:)

Kram

 

 

 


Kommentarer
Postat av: Elin

Katitzi gick hem hos min tjej Matilda, till och med jag tyckte det var roligt att titta :)

2010-10-09 @ 23:47:12
URL: http://fruc.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0