Dag9...Min tro...

Ja nu så ska jag alltså beskriva min tro...
Jag är inte religiös...tror inte på gud men tycker ändå att det är rofyllt och mysigt att vara i en kyrka:)

Bibeln har jag läst...mest bara för att. Men jag har väldigt svårt att tro att det har varit så som det beskrivs där.
I min värld så kan vem som helst ha suttit och diktat bibeln som vilken saga som helst.
Jag menar det är lika osannorlikt att bli gravid utan ett samlag som att det finns talade bockar som går över en bro;)

Men,men nu skulle jag ju skriva vad jag tror på inte vad jag INTE tror på;)

Jag tror på reinkarnation...att vi föds igen.
Att människor som vi har omkring oss har vi haft i tidigare liv och mest troligt i kommande liv också.
Jag tror att alla människor som vi träffar på om det så är bara för ett ögonblick har en betydelse....

Vissa människor som man träffar på känner man en oförklarlig dragning till...fastän man aldrig har träffats förr...i detta liv i alla fall.
Jag tror då att det är minnen från ett tidigare liv som ger sig till känna och att någon cell från kroppen minns just den där personen...därför känns den så bekant:)

Men jag kan ha helt fel...fast detta är vad jag tror.

Och jag vet med bestämdhet...att man får tro precis vad man vill:))

That´s all for today folks:)
Nu ska jag åka in till Bäpa och gå en sväng på ICA för att sen hämta min älskling från jobbet:)

Ha en fortsatt fin kväll allihop och lyssna och njut av en riktigt fin låt av Eldkvarn....

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0