Dag3...Mina föräldrar....

Jaha då var det dags att berätta lite om mina föräldrar:)

Min Pappa heter Valdemar...kallas för Valle och har fyllt 60 år i år:)

Min Mamma heter Ann-Katrin och hon skulle ha fyllt 55 i år men sorgligt nog

så dog hon i cancer för snart 3 år sedan:(

Mina föräldrar träffades i Mellansel...där min mamma bodde då.

Mamma var bara 13 år och Pappa var 18 år....

Han åkte omkring i en "Raggarbil"..en Kaptitän tror jag bestämt att det var och frågade mamma om hon ville åka med:)

Det ville hon såklart...;)

Så de blev ett par och efter 4 år så föddes jag:) Mamma var bara 17 år när hon fick mig och fick någon form av förlossnings psykos..hon trodde liksom inte att jag var hennes. Att någon annan skulle komma och hämta mig snart.

Så pappa fick nog ta ett väldigt stort ansvar redan på en gång när det gällde mig...kanske därför jag alltid har varit "pappas flicka" ;)

 

Men i alla fall så 1 1/2 år senare så föddes min älskade lillebror Peter och ytterligare 2 år senare så föddes min älskade lillasyster Linda:)

 

I den vevan som Linda föddes så separerade mina föräldrar...så vi flyttade med mamma till Mellansel i en lgh. Men det var bestämt redan innan att jag skulle bo hos pappa så det året jag fyllde 4 år så flyttade jag tillbaks till pappa och hans nya fru...som han för övrigt fortfarande lever med.

 

Mina syskon Peter och Linda bodde kvar hos mamma ett tag...men de flyttade så småningom också till pappa.

 

Sedan 1980 så fick vi ett glädjande besked att vi skulle få ett syskon...mamma var gravid med hennes nye man:)

Linda bodde då fortfarande kvar hos mamma...

Som vi längtade...sedan kom nästa glädjande besked:) Det måste ju ha varit i början på 1981 som vi fick veta att vi skulle få ett till syskon:)

Pappa och hans fru väntade också barn:)

Så i Maj -81 så föddes min älskade lillasyster Sara och i November så föddes min älskade lillebror Andreas:)

 

Så vi är många syskon och de är det bästa som finns:)

 

Dagens låt är en melodi tillägnad mina föräldrar:)

Min pappa spelade denna för mamma när de satt där i bilen och var nykära:)

 

Älskar er Mamma och Pappa<3

 

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0