Dag 6...Min dag....

Idag har de4t varit en sån där typisk söndag....
Lite halv rastlös och samtidigt trött;)

Snörde på mig skorna och byltade på mig vintermunderingen och så gick vi iväg hela familjen(nästan i alla fall...Clara var hemma)

Vi gick en bit härifrån och barnen skulle leta efter en is som de tidigare hade lekt på...inte på en sjö eller havet utan på backen;)

Men det vasr så mycket snö där nu plus en massa skare så det blev inte så lyckat...men de hade kul i alla fall:)

Oturligt nog så gjorde Elton illa tassen på skaren....så han haltade sig hemåt senare:(

Han är otroligt duktig vår lille vovve....kommer direkt när man ropar på honom även fst det kryllade av "hara spår" där...men de brydde han sig inte om:)

Det är ju en jakthund...men inte direkt mycket jakt i honom...däremot finns ett stort sökintresse:)

Vi drog Signe på en träkälke eftersom hon inte orkar gå så långt....så Elton fick äran att dra henne också:)

Han tyckte det var roligt ett tag...sen så lockade dofterna av grannens löptik lite mer än dra kälke;)

Nu håller resterande av familjen på att koka knäck:)
Det skulle bli av igår men saker kom i mellan så det blir nu istället...blir säkert gott:)

Bjuder på lite snöbilder från dagen:)


Alicia gillar vintern:)


Elton vill också springa med barnen:)




Signe är klassiskt vintersnorig som små barn är:)



Söt Melwin:)


Noa lite kall:)



Jag i vintermundering....inte snyggt men varmt:))


Nu tänkte jag att ni skulle få lyssna på en låt från den Julskiva som går varm hos mig varje jul sedan jag köpte den för....ja 6-7 år sedan kanske det kan vara:)

Ha det bäst...kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0