Dag 5....Vad är kärlek??

Ja vad är kärlek?

Det är en individuell fråga som kräver ett individuellt svar....

För mig så är kärlek lycka,värme,trygghet och omtanke....

Kärleken till mina barn...den är på en nivå som inte går att mäta sig med något...den är nästintill villkorslös.
De flesta föräldrar älskar sina barn oavsett VAD de gör och hur de beter sig.

Bekräftelsen i form av kärlek från sina barn kan också se ut på olika sätt...beroende på ålder:)

Igår så när jag var på min sons spelning så fick jag en bekräftelse av honom t.ex....i hans text som han rappade så vänder han sig mot mig när han sjunger" Förlåt för allt jag gjort mamma, förlåt för allt jag snott mamma"
Tror ni att tårarna forsade nedför mina kinder då?
Svar ja....

För en stund sen så kom min äldsta dotter ner och ville ha en puss:)
Mellandottern säger ofta att hon älsakr mig och att jag är den bästa mamman:)
LillSigne hon är en riktig go´gumma...hon kommer ofta och så säger hon"Mamma, jag ska bara säga en sak.....jag älkar dig"
Eller som i morse"Du är min bästa mamma"...sötungen;)

Ja som ni ser så är det på olika nivåer som kärleksbevisen visar sig...men de finns där och det gör mig så lycklig:)

Kärleken som jag känner till min man...den är också på en helt annan nivå än vad jag nånsin tidigare har känt och upplevt:)

I vårt förhållande så är alla de saker som jag nämnde ovan otroligt starka...
Min man är så otroligt omtänksam....när jag har kommit hem efter en dags arbete...hämtat och lämnat barn på förskolan...så har han ofta maten på bordet. Det är städat och snyggt i köket...det är kärleksbevis för mig.

För han värdesätter våra stunder tillsammans lika mycket som jag gör och är det inte städat och bortplockat...tvättat eller ja.... you name it...så vet han att jag gör det sedan.

Men i stället så har han ofta gjort bort det mesta...så vi kan verkligen bara umgås på kvällen när barnen har lagt sig.

Kärlek är också det oväntade....att komma hem med en bukett blommor som man har plockat på en äng eller likande.

Saker med en eftertanke är kärleksfullt tycker jag:)

Nej nu ska jag gå ner till kärleken i mitt liv och se på "Så mycket bättre":)
Ha en fin kväll allihop och ta er en funderare på vad kärlek är för er...dela gärna med er:)

Lyssna och njut till en kärlekslåt.....
Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0