Dag 4...Det här åt jag idag....

Idag så blev det "Hemstampe mos´n" och "Korv i ugn":)

För er som inte kommer från de norra delarna av Sverige så kommer det en liten översättning;)

Hemgjord Potatismos och Ugnsgratinerad Falukorv.....

 

Det var riktigt gott...framförallt mosen:)

Barnen tyckte också att det var mumma...fast killarna var lite skeptisk till mosen.

Jag vet inte om de  är van vid pulvermos.

Ken har ju gjort "hem mos" några gånger sedan vi blev ett par...men kanske inte så mycket innan och hur de gör i sin andra familj har jag ingen aning om...men skeptiska var de.

Men de åt upp allt i alla fall och det är ju huvudsaken:)

 

När min son var liten så ville han absolut bara ha "hem mos" :) Jag kommer ihåg när han en gång sa till mig att...: "När jag blir stor och har en tjej så måste hon kunna göra RIKTIG potatismos"

Ja men då är det ju bäst att du också lär dig göra det, sa jag. 

Så då kan ju du göra det om hon inte kan;)


På tal om min son...så ska han uppträda i kväll på Folkets Park i Kramfors:)  

Så självklart ska jag dit och lyssna på honom:)

Älsklingen får snällt stanna hemma med barnaskaran:)

 

Nu till en liten melodi..denna har jag lyssnat på många,många gånger under mitt liv och jag blir aldrig nånsin less på denna grupp:)

Lyssna och njut....

Kramen på er:)

 

 



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0