Dag 13...Den här veckan....

Den här veckan som nu går mot sitt slut har varit väldigt händelserik...på gott och ont;)

Min bil ville inte leva vidare längre...så snart ska den få somna in på skroten:(
Trist som bara den när min bror har hållit på att laga den väldigt många gånger...men,men sånt är livet.
Nu har jag i alla fall fått tag på en annan bil av min kära kusins sambo..tack så mycket att du ville sälja den;)

I måndags så fick jag samtal från Förskolan att Signe var jättedålig...så det var  bara att åka och hämta hem henne...Hon hade jätte ont i örat och hög feber.
Senare på dagen så kom killarna hem från skolan och då hade Melwin Ögonfluss...så då blev även han hemma några dagar.

Samma kväll så kommer Alicia och säger att hon inte känner sig pigg...så då hade även hon feber.

Fast på ett sätt så är det lika bra att de blev sjuka samtidigt allihop än att de ska sprida ut sig....
Så den enda som egentligen har varit pigg denna vecka av barnen det är Noa...för även Clara åkte dit på Ögonfluss..

På tal om Noa...så har han varit på sitt första klassdisco...6 år gammal:)
Ni kan ju gissa om han var mallig när jag skjutsade dit honom..det bara lös ur ögonen på honom om förväntan:)
Roligt hade han haft i alla fall...dansat, druckit bål och fått äta en massa gott:)


Jag var hemma och Vabade onsdag och torsdag...pga att min man hade fullt upp med skolarbetet dessa dagar...så då passade jag på att julstöka lite.
Nästan all mat är klar...ska handla det sista i morgon på lunchen hade jag tänkt:)

Sen så den mest tråkiga insikten denna vecka är att vi förmodligen måste he bort vår hund...Elton:(

Efter jul så kommer Ken att vara inne på skolan varje dag...även om han slutar kl.12..så är han inte hemma före 14 med bussen och det blir för länge för honom att vara ensam...

Känns pissigt som fan och jag hoppas verkligen att vi kommer fram till någon bättre lösning...


På tal om Elton så "ropar" han på mig nu och vill gå ut...så det är väl bara att klä på sig då:)

Ha en fin dag everyhopa:)

Men först en liten melodi så jag kommer i julstämning (har ingen julkänsla alls ännu)....

Kommentarer
Postat av: Alexandra

Ni har ingen möjlighet att fixa en hundkoja åt Elton så han kan vara i den på dagen? Är han ute så tror jag inte att han lider av ensamheten under de där timmarna. :)

2010-12-19 @ 11:36:46
URL: http://dreamersmind.blogg.se/
Postat av: Malin

Vi har ju hundgård men ingen hundkoja. Grejen är ju den att det är en ny lag på att hundar inte får vara i hundgård mer än 4 timmar i rad utan att rastas...så det blir ju samma grej:(



2010-12-19 @ 18:54:39
URL: http://malindasliv.blogg.se/
Postat av: Elin

Hoppas att det ordnar sig för er det är ju väldigt tråkigt om han måste flytta men visst borde det gå att lösa på annat sätt!

2010-12-20 @ 23:47:29
URL: http://fruc.blogspot.com/
Postat av: Mona

Önskar dig en God Jul i förskott!!

2010-12-21 @ 14:00:33
URL: http://monae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0