Rent eller fint?!?

Jag måste bara få ställa en fråga...vad är viktigare tycker ni...rent eller fint?
Nu undrar ni med all sannorlikhet hur jag menar..så jag ska utveckla mig lite...:)

Jag var och hjälpte en väninna för några veckor sedan med att städa ur en lägenhet som en kompis,kompis,kompis hade bott i...invecklat men i alla fall;)

Den här kvinnan som hade bott i denna lägenhet tyckte att det viktigaste var att det skulle vara fint runtomkring henne...nya fina gardiner lite titt som tätt...fina inredningsdetaljer...fint helt enkelt:)

Jag fick på min lott att städa badrummet...går bra det tänkte jag...måste ju vara peace of cake med en sån "ordningsmänniska" som har bott här:)
Men ack så fel jag hade...badkaret kan de inte ha dragit fram speciellt många gånger under de år de hade bott där och för att inte tala om avloppet...Ja ni förstår ju...
Ja,ja tänkte jag det kan ju ha varit så att de har struntat i det när de ändå skulle flytta snart.

Sen så skulle jag putsa fönstren...döm om min förvåning när de aldrig hade putsat fönstren i mellan.
Varför jag vet det är för att skruvarna på utsidan som gör att man kan öppna dem och ta inuti fönstret var övermålade...så alltså hade hon/de aldrig putsat fönstren "riktigt" på flera år!!!!
Men nya fina gardiner...det är viktigt att ha;)

Nu kanske ni förstår vad jag menar...Jag tycker att det är viktigast att ha rent omkring sig...sen så tycker ju naturligtvis även jag att det är jätteroligt att sätta upp nya gardiner och köpa hem nya fina saker så att man får lite fint hemma...men renheten går först.
Skulle aldrig ens komma på tanken att sätta upp ett par nya gardiner och inte putsa fönstren innan...det jämnställer jag med att ta på rena kläder utan att duscha innan....

Så vad tycker ni...Rent eller Fint???

Lyssna och njut till en låt som jag bara älskade när jag var i tidiga tonår och plågade min lillasyster Linda med:)
Fast jag vet att hon tycker om denna låt också...väldigt mycket...Ha en trevlig eftermiddag och kväll allihop.
Det ska jag ha :)




Kommentarer
Postat av: Linda

Åhhh... Har väntat på denna låt :)

Puss och kram älskar dig

2009-10-11 @ 20:45:33
Postat av: Lindali Isaksson

Ja, nog är det "viktigare" att ha rent än stylat och bortplockat:) Men jag bryr mig inte, är en riktig slarvmaja själv, det finns roligatre saker än att städa:)

2009-10-12 @ 07:37:47
Postat av: Linda Calissendorff

Håller med dig Linda-Li s vi har för mycket ute att göra så man slipper se eländet inne.... =)

2009-10-12 @ 16:10:31
URL: http://www.lillbumsan.bloggagratis.se
Postat av: Mona

Jag tycker om både rent och fint. Låter som om jag städar jämt, men det gör jag inte.

Ha det så bra!

2009-10-13 @ 09:07:19
URL: http://monae.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0