Lördagkväll......

Barnen sover och klockan är inte ens 20.00 ännu, det är väldigt ovanligt för att vara lördag;)
De har varit jätteduktiga idag...Melwin har hjälpt mig med att dra ut en massa sladdklammer från golvlisten och tyckte det var super roligt.
Han fick en verktygslåda av oss när han fyllde år  och i den så var det en lite hovtång, vilket var perfekt till detta ändamål...så jag såg riktigt hur han mös när han fick vara lite "stor":)

Sen så kom svärfar förbi idag med lite chips och popcorn till barnen och då hade vi redan bestämt att vi skulle ta en prommis till "Köpra" hela familjen och köpa lördagsgodis.
Så då frågade jag barnen om vi inte skulle köpa glass och marängen och göra marängsviss istället för godis nu när de hade fått de andra sakerna....efter en stunds funderation så kom de ju på att det var ju smartare att välja glassen för då fick de ju det andra med.
Vi hade nämligen sagt att om de valde godis så fick de spara det andra de fick...smart val tyckte vi plus att de inte fick en sån himla stor "sockerkick" så här på kvällskvisten;)

Valet av dagens låt får bli mitt 1:a Melodifestivalminne....Jag var 5 år gammal och vi var hos " Tant Edith och Farbror Helmer"
Ha en fortsatt trevlig kväll allihop för det tänker jag ha...ska mysa ner mig med älsklingen och ta vara på lite "egen" tid...Kram

Kommentarer
Postat av: Lindali Isaksson

Björn Skifs är ju störtskön.....men lägg in lite hårdrock nu Mallan! Tro det eller ej, jag bakar med Julia nu och köket ser ut som f-n......

2009-10-03 @ 20:37:03
Postat av: Malin

Hårdrocken kommer var så säker...men jag tänkte ta det i lite åldersmässig ordning...hade inte en aning om vad hårdrock var vid 5 års ålder;)



Kanske du kan öppna bageri snart;)

2009-10-03 @ 22:36:42
Postat av: Lindali Isaksson

Va??? Själv bangade jag i vaggan:) Bageri? Självklart, med lite träning då dumlemuffinsen inte blev så bra.....stenkakor med hål i?

2009-10-04 @ 10:07:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0