Grattis "Offa Jinko":))

Idag så fyller min älskade morfar 83 år...han verkade ha haft en bra dag idag med surströmming och allt:)
Jag måste verkligen åka och hälsa på honom någon helg framöver...det är ett tag sen.
Det var i somras senast jag var dit.
Han heter Egon men när jag var liten så kallade jag honom för "Offa Jinko"...rimmar ju inte alls men jag tyckte nog att det lät bra:)

Han är så söt min morfar...han ser ut som en morfar ska se ut...alltid brunbränd, jag tror inte att jag har sett honom blek nån´gång i mitt liv.


Här är han på mammas 50-årsdag...undrar vad han funderar på?

Jag blev lite sur för att jag hade tänkt lägga in en låt som jag alltid sjöng för morfar när jag var liten...men den fanns inte på Youtube...det var en Little Gerhard låt som heter: Icko Icko.
Gick så här: "Icko Icko chikitikakokoko"...nån som fattar något?;)

Jag fick lov att tänka om...Så istället så blev det en annan låt som jag också förknippar med morfar och mamma:)
Lyssna till lite "gammrock" a´la Sverige....Kram

Kommentarer
Postat av: Pernilla Näslund

åh....så var min morfar med...alltid brunbränd och alltid glad! saknar

det var han som kom till mig på seansen förra gången :-) och jag behövde verkligen hans ord då.

en otroligt vacker bild på din morfar för övrigt. riktigt bra.

Kram på dig

2009-10-07 @ 22:11:33
URL: http://www.enyasmatte.bloggagratis.se
Postat av: Ann-Geka

Ja nog är det morfar alltid. Skogsgubben.

2009-10-07 @ 22:31:02
URL: http://angelic.webblogg.se/
Postat av: Malin

Ja man får vara glad för att han är så pass pigg som han är:)

Det är inte alla som får ha sina mor el. farföräldrar hos sig så länge...

2009-10-08 @ 05:32:15
Postat av: Eivor

Tur att du inte hitta Icko Icko:) Bra blogg förresten. Kramis

2009-10-08 @ 11:31:28
Postat av: Malin

Vad menar du Eivor?;)

Det är ju en sån fin låt;)

2009-10-10 @ 17:11:45

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0