Funderingar kring min framtid....

Jag har ju en förslitnings skada i min högra hand...
Jobbar med städ som inte är direkt skonsamt för handen...är extremt högerhänt dessutom.
Nu har jag en systa på månbenet som jag ska kolla med magnetröntgen nästa vecka....
Vad händer om jag inte blir bra i min hand??
Ställde den frågan till en av mina chefer igår...
Ja, sa hon. Vad gör du?

Numera så underlättar inte kommunen för sina anställda om de har en skada eller sjukdom....
Alltså de anpassar inte arbetsuppgifterna så att man inte ska få ondare...så vad gör man då???

Har en helt utsliten hand innan man ens har fyllt 40 eller?
Börja studera kanske..men då styr ju ekonomin grymt mycket...tyvärr:(
Så länge min kära sambo inte har ett jobb så fungerar det ju absolut inte.
Ja,ja vi får väl se vad röntgen säger...men jag kan ju säga att blir det inte bättre så vet i sjutton vad jag ska göra.
Kan ju inte trycka i mig Voltaren resten av livet heller...lär ju knappast vara speciellt hälsosamt.

Mitt låtval idag är en av de bästa låtarna som denna grupp har gjort...tycker jag:)
Jag har sett dem live 2 gånger och det är nog de roligaste spelningarna jag har varit på...
Ha en bra kväll gott folk..Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0