En gång om dagen...

En gång om dagen så borde man sätta sig ner med vart och ett av sina barn och bara prata...
Men när "hinner" man det?
Vi som jobbar heltid och ska hinna lämna på dagis innan jobbet ....hämta på dagis...hem och fixa middag...få barnen i säng vid 19-19.30...När f-n ska man hinna????

Jag har i alla fall börjat med att ta med mig ett och ett barn på affären t.ex...då får man liiite "egen tid" med var och en i alla fall...men inte är det ju en gång om dagen..inte på långa vägar.

Tyvärr så är det ju de äldsta som får stå åt sidan mest..för de är ju självgående!!
Eller är de verkligen det??
Mina stora barn har alltid varit väldigt kramiga och tyckt om att sitta i soffan och mysa....men nuförtiden så blir det inte sååå mycket mys i soffan...tyvärr:(

Fast det där med spontana kramar det finns kvar...som tur är:)

Nu ska jag göra en annan sak som jag definitivt gör en gång om dagen...krypa ner i vår underbart sköna säng och soooova:)
Natt, natt på er allihop:)
Dagens låt heter kort och gott..."En gång om dagen"

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0