50 saker som gör dig lycklig....

I morgon så kommer min son Christoffer hem:)
Han har inte varit hemma på nästan 2 månader och jag håller på att längta ihjäl mig efter honom...
Det är så oerhört trist att inte ha honom hemma hos mig för alltid...men för det första så måste man ju inse att han fyller ju faktiskt 18 år om drygt 2 månader...

18 år...helt ofattbart att det har gått så lång tid sen han låg på mitt bröst för första gången...den 9/1-92 kl.23:43:)
När jag såg honom för första gången och kände all kärlek och lycka strömma genom kroppen av detta lilla underverk:)
En helt fantastisk känsla är det att bli mamma...håller ni inte med alla ni andra mammor??
Sen när jag väntade mitt nästa barn Clara som fyller 15 år om en månad...så minns jag att jag tänkte"hur ska jag kunna älska detta barn lika mycket som jag älskar honom??"
Men det som är så fantastiskt är ju att man gör det....oavsett hur många barn man får..så infinner sig samma euforiska lycka:)

Jag fick en uppgift en gång av en god vän till mig när jag var väldigt nere efter att min mamma hade gått bort....
Hon sa:" Skriv ner 50 saker som gör dig lycklig!!"
Jag minns att jag tänkte" Är hon dum på riktigt eller...50 Saker...kan ju inte ens komma på 5"
Min första tanke var ju naturligtvis...menar hon euforiskt lycklig...så då är det ju bara 4 saker jag kan komma på och det är mina 4 barn ( och nu även min älskling...för han gör mig euforiskt lycklig...men det visste jag ju inte då)
Men till slut så hade jag petat ner 50 saker som faktiskt gjorde att jag kände mig väl till mods,tyckte om att göra....må bra helt enkelt:)

Prova själva så ska ni få se att det inte är såå himla lätt;)

Mitt val av låt idag får bli en blandning av känslor i mitt liv....denna låt har gett mig lycka, sorg och stolthet...
Lycka för att min mamma älskade denna låt och jag satt med en kasettbandspelare och lyssnade och skrev av denna text...
Sorg för att den får mig att tänka på mammas begravning...detta var den enda låt som hon ville ha på sin begravning...
 Stolthet för att min mamma var den mest underbara och kärleksfullaste människa på denna jord...

God kväll på er alla:)


Kommentarer
Postat av: Linda

Kärlek... Ledsamhet.. och ett stort tomrum...

Puss puss

2009-10-15 @ 22:13:14
Postat av: Elin

Stor KRAM till dig Malin! 50 saker är ju ganska många saker =) hmmm få se nu... svårt!... måste nog fundera en del =)

2009-10-16 @ 08:34:09
URL: http://fruc.blogspot.com/
Postat av: Malin

Hmmm...ja ta och fundera nu Elin;)

2009-10-16 @ 11:43:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0