Nedräkningen har börjat.......

Idag är det 1:a advent....
Jag gillar verkligen detta med nedräkningen inför julen:)
Framförallt när man ser det tindra i barnens ögon när det går upp för dem att NU, Nu har det börjat...nedräkningen;)

De räknar veckorna nu fram till jul så att när de kommer om 4 veckor då...då är det jul ;)
Men det kommer att bli en ganska så upphackad jul i år...det var meningen att vi skulle ha barnen på julafton men nu blev det tyvärr inte så:(
Så de kommer tillbaks på juldagen så då får vi ha julafton med dem då i stället...i och för sig så åker dde inte förrän vid 13-14 tiden på julafton.
Men att ge dem en massa julklappar innan de åker som de ändå inte kan leka med känns ju bara helt onödigt...
Så de får dem på juldagen istället:)

Jag gillar verkligen inte att dela upp julafton sådär.....så förhoppningsvis så blir det annorlunda nästa år...det är ju barnens dag tycker jag och vill inte att de ska stressa runt på olika ställen....
Så har jag alltid gjort med mina stora barn...då har vi varit hemma och haft jul...hela dagen och kvällen och de som har velat fira jul med oss...har varit varmt välkomna:)

Det var även meningen att vi skulle bort över nyår men det har blivit ändrade planer även där...vi får trevligt besök i stället ;)
Men då är vi "barnlediga" så det ska bli mysigt att fira in det nya året med min älskade:)
Förra året kunde vi inte det...mest pga att vi båda hade barnen...men vi tillbringade i princip  hela kvällen med varandra ändå...per telefon ;)
 

Dagens låt blir några favorit julsånger...har många så jag tror jag bjuder på 2 stycken idag...:)
Ha en bra kväll nu allihop...kram

Kommentarer
Postat av: Linda-li

Tyvärr baksidan av skilsmässor...:( Bara att försöka göra det bästa av situationen:)

2009-11-30 @ 10:36:51
URL: http://linda-li.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0