Djupt vatten ????

Kanske jag ger mig ut på djupt vatten nu men jag har en del funderingar kring detta med att delas in i sk."sexuella fack"....

Är det bara så enkelt att man antingen är hetero, bi eller gay...??
Sen kommer nästa fråga ...hur vet man det??
Jag är ju av den uppfattningen eller tron eller vad man nu vill välja att kalla det...att man blir förälskad i en person och inte i ett kön....Hmmm...
Vad är man då??

Många av de som jag hör prata om framförallt homosexuella manliga personer(framförallt av män...men även kvinnor)...det är : Men gud vad äckligt 2 killar som har sex...:( 
Eller när det gäller homosexuella tjejer så är kommentarerna oftast (framförallt från män): Gud vad läckert att se 2 tjejer ha sex ;)

Men ser de BARA sexet då undrar jag??
Kärleken då...mellan 2 personer...ser de inte den ???
Jag brukar påpeka detta och göra jämförelser som  att :Undrar du också hur "vanliga" heterosexuella par har det i sängen och vad de sysslar med?
Svaret är ju uteslutande : Att nej det gör de ju inte..;)
Jag kan i ärlighetens namn säga att jag aldrig nånsin har funderat på vad ett homosexuellt par gör i sängen...aldrig ,aldrig nånsin.
Lika lite som att jag har funderat på vad ett heterosexuellt par gör i sängen...

Sen så har jag en annan fundering och det gäller framförallt tjejer som säger: Jag är bisexuell men jag skulle aldrig kunna leva med en tjej!!!
Är man verkligen bisexuell då? Handlar det då inte bara om sexet....återigen ;)
Man kanske har en fantasi om att ha sex med en person av samma kön....vilket är oerhört vanligt framförallt bland oss tjejer...80% av alla tjejer har den fantasin...Vad hamnar man i för fack då....???

Säkert oerhört många av er killar också men det vill ni inte erkänna för "tänk om ni skulle vara gay ;)"
Killar har oftast den skräcken inom sig.....tänk om jag faktiskt skulle gilla att ha sex med en annan man...hemska tanke!!! ;)

Men en annan fundering är också att vi har ju alla olika läggningar och böjelser för olika saker som vi går igång på...säg att en person skulle gå igång på att ha sex med en transsexuell person...var hamnar man då...i vilket fack??
Om det är en man som har sex med en transsexuell man ...är den personen då homo eller bi??
Samma sak om en kvinna har sex med en transsexuell man...var hamnar hon då?

Ja detta går att fundera kring i det oändliga....

Mitt låtval idag är en underbar verson av denna låt framförd av min absolute favoritsångare som dessutom är homosexuell ....Rob Halford...här kommer lite Judas:))

Kommentarer
Postat av: Elin

Det du skriver har jag verkligen tänkt på, det är ju faktiskt kärleken mellan 2MÄNNISKOR det handlar om.



Men det flesta tänker ju precis på det du skriver "Sexet" Jag menar man älskar ju en annan person och jag tycker inte att könet har nån betydelsen då... som jag jag älskar min man och en som är gay älskar ju på samma sätt, det handlar om samma känslor och innerlighet...äääh jag svamlar kanske men vad jag vill ha fram att det är samma kärlek vare sig du är hetro, bi eller homosexuell... Så tycker jag!



2009-11-29 @ 01:42:59
URL: http://fruc.blogspot.com/
Postat av: Malin

nejdå...du svamlar inte Elin...:)

2009-11-29 @ 16:52:18
Postat av: Linda-li

Jag känner att man kan kalla sig bi i fall man tänder på både tjejer och killar. Klart att man tänker på sex när man snackar hetero, bi eller homo- sexuell, det står ju för vilken sexuell läggning man har, inte hur man i övrigt är som människa:) Vill bara tillägga att kärlek aldrig kan vara något fel eller fult, oavsett sexuell läggning!

2009-11-30 @ 10:33:26
URL: http://linda-li.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0